Monday 21 January 2013

kisah aku & soya ^

assalammualaikum pembaca

aku ingin berkongsi sesuatu. tentang diri aku dan air soya.

if i'm not mistaken, this incident happen on 1999.

masa itu bulan Ramadhan. bulan puasa penuh barakah. yakni dimana kalau orang islam pergi bazar ramadhan antara air yang menjadi rebutan adalah air tebu dan soya. kan kan kan kan? =D

same goes to me. i prefer soya than sugarcane. so, aku belilah sebungkus besar air soya. perut bunyi.. pelu meleleh sama seperti peluh kat plastik air soya tu. uish sedapnye... tak terkata...

sampai di rumah :

"Allahu Akbar! Allahu Akbar!......."

aku pun dengan bismillah terus teguk air soya tu.. banyak sangat2 aku minum.. pas minum minum lagi.. pastu minum lagi... pastu minum lagi.. pastu minum lagi.. pastu minum lagi..

wattaamaaaaat... habis akhirnya soya aku..

sekali tyme aku dah nak tido... buuuurrrrrllll... perut mendidih... then..... bbuuuuuweeeeekkkksss!~

and the "buweks" sound repeat for than 5 times. Oh my God!!!

start from that date, i never drinks soya again!! punya lah lama aku pantang..bertahun2 taw.. sampailah aku berani balik minum soya masa masuk UPM! beli kat GUC... masa tu terasa sangat la sedap air ini... hihihihi

sampailah aku bekerja di Betong ni, soya masih feveret aku taw.. tapi i ade cara i sendiri kalau nak minum soya nih.. sampai tokeh kantin dah hafal ayat aku :
" letak ais dlm cawan, jgn bukak tin soya, saya nk tuang sendiri." hahahah






hahahaha... macam ni la ghupenye yeeee... sebelum dan selepas!! enjoy!~~ nyum


so and so
^ mimi ^

No comments:

Post a Comment