Tuesday 29 January 2013

# Tersepit

assalammualaikum pembaca ~ semoga kalian sentiasa dirahmati

apa yang you all akan buat bila jari tersepit dengan pintu kereta?=P
apa yang you all akan buat bila daging pipi tersepit antara gigi masa kunyah makanan? =P

i believe that most of us had experienced all those situation right? so, obviously most of us will...

Adoooooiiiiiiiiiiiiii!!!
.
.
.
Ouuuuucccchhhhhh!!!
.
.
.
Aduhhhhhhhaaaaiiiii!!!

with the same ending......... Sakitnyeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee! isn't it?

tapi macam mana pula kalau hati yang tersepit. it was not a good feeling kan.. kan kan..
tambah-tambah kalau tersepit antara dua-dua yang paling kita sayang. yang biasa kita dengar
"ditelan mati emak, diluah mati bapak."
habis tak kan nak kulum sampai ke sudah. @_@

masing-masing tak mahu mengalah. masing-masing tak mahu berkorban. oleh yang demikian sewajarnya aku yang bekorban. kenapalah perkara yang mudah perlu dirumitkan sehingga tahap begitu sekali. 

kalau aku teruskan dengan pendirian ku ini, aku pasti banyak hati yang akan aku lukakan. demi kebahagiaan aku, tegarkah hati ini untuk melukakan setiap hati yang aku sayangi.. 

ke kiri salah... ke kanan salah... ke depan haruslah salah.. ke belakang apatah lagi... hmm
habis?? kena jalan ziq zaq la macam ni.. hihih

aku cuba ketawakan hati. senyumkan diri setiap pagi aku keluar bekerja. aku tinggalkan masalah yang jam dalam otak aku ni dekat rumah sementara aku tunaikan tanggungjawab sebagai seorang guru. malangnya, perkara yang paling aku risaukan jadi sewaktu aku bekerja. 

aduh! hati aku mengeluh. time2 macam ni juga lah nak jadi pun. semua serba tak kena. kerja aku tergendala. tetapi hati akau kuatkan sambil teringat pesan Dr. Fatanah. "kerja mesti ikhlas dan buat betul2."

daddy.. mami.. and family dan juga encik buah hati... cubalah kalian fahami hati dan kehendak diriku ini. aku ingin bahagia. seperti orang lain.

so and so
^ mimi ^

No comments:

Post a Comment